Beilen Za1 wint ruim bij Potetos

21 november 2021 12:00

Zaterdag 20 november speelden we om 14:30 in Groningen tegen Potetos 1. Vanwege de werkzaamheden aan het Julianaplein in Groningen arriveerden we pas om tien voor twee op het complex van Potetos (en VVK en VV Groningen). Door alle vertragingen was er weinig tijd voor een goede bespreking en warming-up.

Door: Jan van Dijk

Met vijf minuten vertraging begonnen we aan de wedstrijd. Ondanks deze slechte voorbereiding begonnen we redelijk goed aan de wedstrijd. We controleerden de wedstrijd zonder echt grote kansen. Echter Potetos was ook niet in staat om grote kansen te creëren. Zo verliep de eerste helft zonder in de problemen te komen tot 4 minuten voor de rust.

Een goed genomen corner van Kenan belandde bij de tweede paal waar George als eerste bij de bal was om deze van dichtbij in te koppen. Een ideaal moment om te scoren en met een 0 – 1 voorsprong de rust in te gaan.

De tweede helft ging Potetos iets meer druk zetten en m.n. opportunistisch spelen en de lange bal hanteren.  Hierdoor kwam onze verdediging meer onder druk te staan. Beilen hield stand tot ongeveer in de 55e minuut. Een op een oog simpele bal werd door Mark volledig verkeerd ingeschat waardoor hij deze compleet miste. De aanvoerder van Potetos kwam hierdoor één op één te staan met Patrick en scoorde beheerst.

Potetos kreeg hierdoor het idee dat er meer te halen was en ging meer druk zetten. Hierdoor kwam Beilen meer en meer in de problemen. Circa 10 minuten na deze gelijkmaker kreeg Potetos een grote, niet te missen kans op de 2 -1. Deze kans werd echter gemist. Gelijk daarna kreeg Beilen een corner. Deze werd in eerste instantie door Potetos weggewerkt. Deze afgeslagen bal werd vervolgens door een goed invallende Martijn in één keer op de slof genomen (Martijn was kort na de rust ingevallen voor Luc).  Op zich schoot hij deze bal niet goed in, maar Mark Wanders stond in de baan van het schot en wist met een reflex de bal goed in te tikken. Deze voorsprong gaf Beilen wat lucht. Potetos drong weer aan en ging verder naar voren te spelen. Hierdoor ontstond er steeds meer ruimte achter de verdediging van Potetos. Nick viel kort daarna uit met een schouderblessure. Hij werd goed vervangen door Twan. Hierdoor kreeg Beilen de controle over de wedstrijd weer terug. Met de snelheid van George, Arish en Martijn een ideale situatie. De 3 – 1 leek te vallen na een goede aanval over rechts waarbij Martijn goed over George heen ging en een afgemeten voorzet gaf op de naar binnen komende Arish. Echter raakte Arish de bal verkeerd. Beilen realiseerde zich dat dit de beste wijze was om de tegenstander te bestrijden. Dit resulteerden in meer aanvallen over de flanken waarbij de snelheid van de aanvallers goed werd benut. In de resterende 15 minuten resulteerde dit in twee goede goals van George. Waarbij de laatste één van grote schoonheid was. Vanuit een goede counter kwam George één op één met de keeper van Potetos. Vanaf net buiten het strafschopgebied verschalkte George de keeper met een hele mooie stift. Ca. een kwartier voor tijd viel Jasper goed in voor de leeg gespeelde Arish. Al met al kwam Beilen daarna niet meer in de problemen. De wedstrijd was gespeeld en kon Beilen deze 1 – 4 overwinning uitspelen.

Al met al een verdiende overwinning die door hard werken en af en toe goed voetbal tot stand is gekomen.