Beilen boekt vijfde zege op rij

24 april 2022 19:15

Beilen won zondagmiddag met 2-1 van SC Emmeloord en mag zich na vanmiddag wel veilig wanen. SC Emmeloord hoeft zich gezien hun niveau vanmiddag ook geen zorgen te maken en dat zal ook wel goed komen. Al viel hun topscorer Wouter van der Velden wel uit met een blessure. En daar ontbrak het aan bij de polderboys, hun kansen afmaken. Of lag het aan de uitstekende Remco Vos…..

Beilen mocht de bal hebben van SC Emmeloord, maar de meeste aanvallen strandden in schoonheid en echte kansen bleven dan ook uit voor de Combisport/Sport2000-mannen. Dat gold zeker niet aan de kant van SC Emmeloord. Na vijf minuten was het al twee keer alle hens aan dek voor de Beilenaren. Zowel Gerke Schaap als Jeroen Sipma zagen hun inzet tot corner verwerkt worden. Na tien minuten was het toch SC Emmeloord dat op voorsprong kwam. Een prima actie van Wouter van der Velden  bereikte Marc Loosman die Remco Vos kansloos liet. Een uitstekende verdedigende actie van Jacco Lamberts voorkwam dat de spits van SC Emmeloord een vrije doortocht kreeg. Tussendoor kreeg Beilen welgeteld één mogelijkheid. Alwin Hendriks schoot uit de draai  in de handen van keeper Hans Portijk. Na een half uur was het SC Emmeloord dat een grote dubbele kans kreeg om de voorsprong te verdubbelen. Gerke Schaap maakte ook kennis met het niveau van Remco Vos. Hij pareerde zijn inzet uitstekend en de rebound werd door Marc Loosman over geschoten. Vijf minuten voor rust werd een schot van Wouter van der Velden nog verraderlijk. Mede door het veld kreeg de bal nog een rare stuiter mee. Maar op slag van rust kwam Beilen zowaar op gelijke hoogte. Scheidrechter Lemstra paste prima de voordeelregel toe. Hierdoor kon Stijn Greidanus de voorzet geven. Doordat Ronald Smit met een slim overstapje de gehele verdediging van SC Emmeloord verraste kon Alwin Hendriks de 1-1 binnen prikken. SC Emmeloord kreeg nog een grote kans om met een voorsprong te rusten. Wederom was het Marc Loosman die een uitstekende Remco Vos op zijn pad vond.

In de tweede helft een heel ander spelbeeld. Beilen was nu wel de bovenliggende partij. Remco Vos was paraat bij een uitbraak van Thijs Lanters. Maar de bezoekers uit Flevoland kregen zeker geen grote kansen meer als in de eerste helft. Ronald Smit had na twee minuten al de 2-1 op zijn schoenen. Een ouderwets puntertje belandde echter aan de verkeerde kant van de paal. Via de altijd goede Aaron Kiers en Carlos van der Werff bleef Beilen wel dreigend, maar kon de trekker nimmer worden over gehaald. Bij een spaarzame uitval van SC Emmeloord had Bilal Boundati ook zomaar de 1-2 kunnen scoren. Beilen kreeg echter de beste kansen op de winst. Eerst werd een kopbal van Carlos van der Werff uit de doelmond gered door een verdediger. Maar de tijd tikte op dat moment niet in het voordeel van Beilen. De mannen van Erik de Jong waren in deze fase ook beter. Maar waar iedereen zich al verzoende met een gelijkspel moest het hoogtepunt nog komen. Na een uitstekende persoonlijke actie van Carlos van der Werff gaf hij de bal af op Wouter Dijk. Die twijfelde geen moment en nam de bal ineens op de pantoffel. Hans Portijk had slechts het nakijken hoe de bal in de winkelhaak belandde. Hierna restte er nog weinig tijd en kon Beilen zijn vijfde zege op rij noteren.

Een wedstrijd dus met twee gezichten, waar SC Emmeloord in de eerste helft de bovenliggende partij was en Beilen in de tweede helft. Beilen behoudt hiermee de leiding in de tweede periode en hoopt dit ook te doen in Slagharen waar zondag EMMS de tegenstander is in een wedstrijd tussen twee middenmoters. Aanvang aldaar 14:00 uur