Beilen komt tekort tegen EMMS

1 mei 2022 17:45

De maand april kende louter overwinningen en nu mei is aangebroken verliest Beilen weer eens een wedstrijd. EMMS was deze zondag de betere ploeg en won verdiend met 3-1 van de Combisport/Sport2000-mannen. Daardoor moeten de Beilenaren de koppositie in de 2e periode prijsgeven aan Dalen.

Door: Jan Dijks

Het begon al niet goed voor Beilen. Jacco Lamberts bleek tijdens de warming up te geblesseerd om te kunnen spelen. Daardoor moest er geschoven worden in de achterhoede. De beginfase was een aantrekkelijk schouwspel voor de bezoekers. Er zat flink tempo in en er werden felle duels uitgevochten. Een paar spelers van Beilen kunnen daarin prima meekomen, maar enkelen mogen daarbij iets meer overtuiging tonen of wel het moment van ingrijpen beter timen. Na een kwartier viel het openingsdoelpunt voor Beilen en dat was een mooie. Ingooi- doorkoppen-knallen. Alwin Hendriks was de man die niet aarzelde en doelman Bastin Kleinheerenbrink van EMMS kansloos liet in de korte hoek. Tot dat moment had Beilen de wedstrijd goed onder controle. Er ontspon zich op het veld in Slagharen een interessant gevecht. Aaron Kiers kwam een paar keer goed door op rechts, maar de spitsen van Beilen konden niet de juiste afronding vinden. Michel Wagt en Maurice Kosse bestookten namen EMMS het doel van Beilen. Beide keren kon Remco Vos redding brengen. Beilen liet zich niet onbetuigd. Jesper Lier kon een paar keer oprukken via het middenveld. Lier heeft een mooie dynamiek in zijn spel, maar overdrijft zijn acties. Daardoor sterven deze te vaak in schoonheid.

Na ruim een halfuur zette Jord Anbergen de gelijkmaker op het scorebord. Hij mocht in het vijfmetergebied blijven kappen en draaien en passeerde van dichtbij Remco Vos. In die periode tot de rust had EMMS zijn beste fase en eigenlijk werden de geelzwarten toen weggespeeld. Hoge intensiteit  en veel lopende mensen op het middenveld brachten Beilen aan het wankelen. Het rustsignaal van scheidsrechter Van der Kamp kwam de bezoekers goed uit.

De pauze bleek het ritme van EMMS niet te hebben verstoord. Via een vlot lopende aanval in de 46e minuut werd Michel Wagt vrij voor het doel gezet en hij schoot de bal in het dak van het doel voor de 2-1 voorsprong voor EMMS. In het vervolg van de tweede helft probeerde Beilen nog van alles, maar het wilde deze zondagmiddag niet lukken. Daarvoor was de tegenstand van EMMS te taai. En bij hoge ballen heerste doelman Bastin Kleinheerenbrink in zijn zestienmetergebied. In de laatste minuut besliste Jord Anbergen het duel definitief. Hij was er als de kippen bij toen Remco Vos een hard schot alleen maar kon tegenhouden. De rebound was voor de aanvaller van EMMS: 3-1.

Het was een nuttige nederlaag voor de jonge ploeg van Erik de Jong. Dat klinkt raar, maar voor de ontwikkeling van jonge spelers zijn dit soort wedstrijden gewoon nodig. Volgende week speelt Beilen thuis tegen VENO.