Beilen wint verdiend van VENO

8 mei 2022 19:45

Beilen won zondagmiddag het duel tussen twee subtoppers vrij gemakkelijk van VENO. VENO stond vijfde en Beilen zesde, maar de rollen zijn nu omgedraaid. Het enige dat je Beilen kunt verwijten is dat ze de wedstrijd niet eerder hebben beslist, want de kansen daartoe waren er zeker. Met name in de eerste helft.

VENO ( Via Eenheid Naar Ontplooiing) begon vrij slap en Beilen maakte daar dankbaar gebruik van. Zo mogelijk was de eerste mogelijkheid nog voor de bezoekers via Iliias El Hadad. Hij speelde zich knap vrij maar schoot de bal over. Daarna was het vooral Beilen wat de klok sloeg. Kansen voor Jesper Lier, Dyam Blaauw en Alwin Hendriks waren een prooi voor keeper Peter de Boer van VENO. Bij de inzet van Dyam Blaauw moest hij wel het beste in zichzelf naar boven halen. Peter de Boer was dan in de eerste helft ook de beste man aan de kant van de bezoekers uit Vollenhove.

De Combisport/Sport2000-mannen kwamen echter na 20 minuten terecht op voorsprong. Dyam Blaauw kopte de bal in het uiterste hoekje waarna de keeper ook geen kans meer had. Beilen moest vanaf de aftrap wel even bij de les blijven, want Stefan Vis creëerde wel een kans maar zijn schot in de korte hoek kon Beilen verder niet in verlegenheid brengen. Hierna was het weer Beilen dat de klok sloeg. Stijn Greidanus schoot voorlangs waarna Carlos van der Werff een driedubbele kans kreeg. Met kunst en vliegwerk kon VENO de tweede tegentreffer voorkomen. Even daarna speelde Alwin Hendriks zichzelf prima vrij, maar zijn inzet belandde echter tegen de paal. Beilen ging met 1-0 rusten en dat was een magere afspiegeling van hoe de verhoudingen op het veld lagen.

VENO wist natuurlijk ook wel dat het de tweede helft beter moest. En ze kwamen ook beter uit de kleedkamer. VENO was het eerste kwartier van de tweede helft ook dreigender en vond de medespelers iets gemakkelijker dan de mannen van trainer Erik de Jong. Zo kregen respectievelijk Stefan Vis, Frank Post en Jod Zomerman wel mogelijkheden maar absoluut geen grote kansen. Met het inbrengen van de jeugdige Blessing van der Veen, Owen van der Werff en de wat oudere Patrick Doldersum kreeg Beilen de regie weer min of meer in handen. Na ruim een uur was het Owen van de Werff die de keeper wel omspeelde maar het net niet wist te vinden. Milan Bos en Blessing van der Veen konden de bevrijdende tweede treffer ook niet op het scorebord brengen. En dan blijft het bij een 1-0 tussenstand altijd oppassen. Bij een prima steekpass op Roy Visscher kon Remco Vos op tijd ingrijpen. Remco Vos had vandaag dan ook niet veel moeite om een “clean sheet” te noteren. Dyam Blaauw in de korte hoek en Alwin Hendriks uit de draai konden keeper Peter de Boer ook niet meer verschalken. Dik in blessuretijd kreeg VENO zowaar zijn grootste kans. Een vrije trap van Roy Visscher ging rakelings naast.

Al met al een terechte overwinning voor de Beilenaren en waarbij ze bovenaan mee blijven doen in de tweede periode. Beilen dat donderdagavond met een goed gevoel af kan reizen naar Ureterp waar Oerterp wacht. Aanvang 19:30 uur. Zondag wederom een thuiswedstrijd tegen LSC 1890 waar Beilen in strijd is verwikkeld om de tweede periode, maar ook een ploeg die nog strijdt voor het kampioenschap. Komt dat zien.