Stand 2e klasse J is even wennen

26 maart 2023 16:15

Geen uitgebreid wedstrijdverslag van SC Emmeloord-Beilen deze zondag. Een hoesten-en-proesten (kan tegelijkertijd is de ontdekking van de dag)-verkoudheid weerhield uw verslaggever van een trip naar de polder. De Combisport/Sport2000-mannen hebben de flow te pakken en grepen een 2-1 zege bij de kampioenskandidaat. Een blik op de ranglijst is nu voor veel voetbalvolgers in het Noorden even wennen.

Meer dan een half jaar lang leek Beilen van de uitslagenpagina van de krant te vallen. Maar de ploeg van Robert Bos bleef elke week knokken voor een resultaat. Nu na de winterstop betaalt zich dat uit. Tegen koploper LSC 1890  werd al een punt gepakt en nummers 3 en 4 Dalen en Oldeholtpade werden aan de zegekar gebonden. Deze middag moest nummer 2 SC Emmeloord eraan geloven. Volgens doorsijpelende berichten vanuit Emmeloord speelden de geelzwarten een goede wedstrijd, met name in de eerste helft. Nick Matthijssen opende na 5 minuten de score voor Beilen. Na een half uur scoorde Wouter van der Velden de gelijkmaker voor Emmeloord. Vlot na rust kopte Owen van der Werff een strakke voorzet van Nick Matthijssen tegen de touwen. Beilen behield de 2-1 voorsprong en dat mag gerust als een grote verrassing worden beschouwd. Nog mooier is het beeld van de ranglijst. Sinds september 2022 bezitter van de rode lantaarn in 2J en de eerste stap verder naar boven is gezet. De blik op de ranglijst was even wennen, maar 183 woorden verder... geen probleem, het went snel. Het competitieslot wordt bloedstollend spannend, om te beginnen volgende week thuis tegen SV Pesse. Hopelijk kan Arjan Venemann dan een vrolijke menigte toezingen.