VV Beilen JO11 spelers winnen shootouts in (de rust van) de Eredivisie!

21 januari 2020 11:45

Afgelopen zondag mochten 5 spelers van Beilen JO11 onder leiding van hun trainer Raoul Beuving hun opwachting maken in stadion “De Oude Meerdijk” van FC Emmen. Tijdens de rust van Emmen-Heracles werd een shootout-wedstrijd gehouden. Bjorn Bijl, Erik Doldersum, Nick Duinkerken, Senna Jongsma en Bas Mathijssen mochten, na een eerdere interne JO11 kwalificatiewedstrijd op het trainingsveld van VV Beilen, aantreden voor deze wedstrijd.

Voor aanvang van Emmen-Heracles mochten de spelers van JO11 van Beilen, HZVV en Achilles 1894 het “Middencirkeldoek” dragen. Deze openingsceremonie van de wedstrijd was een goede oefening om alvast te wennen aan het vele publiek in het overvolle stadion van FC Emmen.

De shootout- wedstrijd houdt in dat spelers, startend op een afstand van 5 meter buiten het strafschopgebied, binnen 20 seconden een doelpunt weten te scoren met als enige tegenstander de  JO15 keeper van FC Emmen. Beilen moest het opnemen tegen HZVV en Achilles 1894. Het team met de meeste doelpunten zou zich kwalificeren voor de halve finale van de “Drents Verbond Shoot Out Bokaal”.

Na een spannende reeks van vijf pogingen van elk team stonden Beilen en Achilles 1894 op gelijke hoogte en moest HZVV helaas met één doelpunt verschil de wedstrijd verlaten. Beilen en Achilles 1894 moesten hierna nog uitvechten wie zich zou plaatsen voor de volgende ronde. In deze strijd kwam VV Beilen als winnaar uit de bus.

Met de winst van Beilen zijn alle teams voor de eerste halve finale bekend. Deze halve finale zal worden gespeeld tegen VV Emmen en EHS ’85.

Dit spektakel zal plaatsvinden tijdens de rust van FC Emmen tegen FC Utrecht op 22 maart. Als je dit live wilt meemaken is het aan te raden om snel kaarten voor deze wedstrijd te bestellen. Het is natuurlijk te verwachten dat deze kaarten snel uitverkocht zullen zijn.