Koppelstamppotklaverjassen schot in de roos

27 januari 2020 22:30

De supportersvereniging van VV Beilen had voor de doorgaans rustige voetbalmaand januari bij haar leden gepeild dat die wel zin hadden in een extra kaartavond. Zo ontstond het idee om een open koppelklaverjastoernooi te organiseren in de kantine van VV Beilen. En van alleen kaarten word je hongerig en dus werd Egbert Jan Catering gevraagd om een gastronomisch intermezzo te verzorgen. De jokerdames zagen dat allemaal ook wel zitten en dus namen zij afgelopen zaterdag om 16.30 uur hun vaste plek in voor hun eigen jokertoernooi.

Zestien koppels hadden zich gemeld bij organisatoren Remco Vos en Menno Boonstra die het perfect in elkaar hadden gestoken. Eerst 2  potjes van 16, daarna 2 potjes van stamp om te besluiten met wederom 2 potjes van 16. De tandem Leon Doorten-Patrick Doldersum zorgde voor uitstekende bediening aan de speeltafels, zodat het aan niets ontbrak voor een optimale prestatie.

De eerste ronde scoorde het organiserende koppel Remco Vos-Menno Boonstra de meeste punten dat daarmee ook gelijk zijn kruit had verschoten. Ralph Weerman en Patrick Dolfing hadden een stroevere start. De avond was nog jong en dus voldoende gelegenheid om het tij te doen keren. De tweede ronde was een prooi voor Jannes Smelt en Henk Gils. Ondertussen kwam de kaarters een heerlijke geur tegemoet van het geïnstalleerde buffet. Er werd een ruime keuze aan stamppotten geserveerd die gecombineerd konden worden met worst, spek, gehaktballetjes, gezonde dingen en vooral jus. En een zilveruitje erbij ziet er ook altijd leuk uit op het bord. Die laten zich niet zomaar aan de vork prikken bleek bij sommige culinaire genieters. Zo nu en dan viel er een stuiterontsnapping van de weerbarstige lekkernij waar te nemen. Na de maaltijd geen tijd om uit te buiken en op de bank in slaap te sukkelen, maar aan de bak voor ronde 3 en 4.

De rondes duurden nu ietwat langer, want tussen de slagen door werd de rest van het weekend doorgenomen. Van karaoke via kledingadvies naar kou lijden langs de lijn, alles kwam voorbij.

Nadat de laatste slagen op tafel waren gelegd bleek het duo Cees Vos-Sybren Wijmenga met nipt verschil Bennie Harms-Hans Horlings naar de tweede plaats te hebben verwezen. Cees en Sybren mochten de hoofdprijs in ontvangst nemen. Bij het jokeren ging Lammie Harms er met de zege vandoor.

Het initiatief van de supportersvereniging bleek in goede aarde te zijn gevallen en het was een zeer geslaagde avond. Een enkeling pruttelde nog over ‘de hele avond slechte kaarten’, maar dat mocht de pret niet drukken en zoals het nu lijkt gaat dit evenement van de supportersvereniging op herhaling. Dan maar hopen op de hele avond goede kaarten.