Gerald van Driel pakt eindzege #Vermijddrukte VV Beilen voetbalquiz

25 mei 2020 9:30

Hij had terloops zijn leidende positie in het algemeen klassement de afgelopen weken versterkt en bekroont dat nu met een weekscore van 7,5 punten. Daarmee wint Gerald van Driel met in totaal 39 punten de #Vermijddrukte VV Beilen voetbalquiz. Van harte gefeliciteerd Gerald! Dik verdiende winnaar die ook 3 keer weekwinnaar is geworden. De winnaar van deze week is echter wederom Gea Gerding. Gea kwam laat op stoom in deze quiz en haalde nu ook 7,5 punten, maar was aanmerkelijk sneller dan Gerald. Haar inzending kwam al op woensdag om 10.20 uur binnen. Twee keer de beste van de week, knap gedaan Gea!

Het podium wordt gecompleteerd door Jan de Jongh (36 punten) en Stefan Jonker (35 punten). Beiden moesten in het zicht van de finish Gerald laten gaan en scoorden deze week respectievelijk 7 en 6,5 punten. Daarbij verraste Stefan de organisatie met een antwoord dat wij niet bedoeld hadden, maar toch goed hebben gerekend. Johan Hansma paste ook in het profiel van vraag 5, terwijl wij Jos Roossien als primair antwoord vastgesteld hebben.

De antwoorden van de finaleronde:

1. Galgenwaard (FC Utrecht)
  2. Hans Kuper (invalkracht Dienstdoend Bestuurslid)
  3. Barcelona-Paris Saint Germain op 8 maart 2017, uitslag 6-1
  4. Michel Oosterloo (commissielid van de ST Dames)
  5. Jos Roossien
  6. € 11,10 (AA Drink 1,50, ranja 0,20, glas rode wijn 2,-, kroket 1,30, hamburger 1,60, 3 glazen bier 4,50)
  7. Sjaak Polak
  8. SV Dedemsvaart
  9. 1994; 5e Beilen verscheen met A1 die dag, omdat Beilen 1 de volgende dag een inhaalduel op het veld tegen het toen zwakke WVV (6-1 winst) moest spelen. De junioren deden het heel verdienstelijk. Verloren van latere winnaar HZVV met 9-1, wonnen van Weerdinge met 3-1 en speelden om de 5e plaats 2-2 tegen SC Oranje. Beilen won na strafschoppen. Prima, maar Beilen heeft een unieke kans gemist om ooit Protos Weering te winnen. Een historisch foute keuze van de staf van toen om maar met een persoonlijke mening hierover af te sluiten.
  10. Van en Voor Beilen!

Want dat is onze club. Ook nu wij niet actief wedstrijden kunnen spelen en elkaar ontmoeten op Noord-West blijven veel vrijwilligers actief. Het bestuur is druk om alles rond het opstarten van trainingen in goede banen te leiden en daarbij te voldoen aan de noodverordening van de Gemeente Midden-Drenthe. De penningmeester heeft een fikse klus aan het op orde houden van de financiële huishouding en de voorbereidingen voor het komende seizoen zijn in volle gang. De mannen van Stichting Sportpark Noord-West zijn bezig om ons sportpark weer in optimale conditie te brengen. Want we vertrouwen er met z’n allen op dat we in september met goede moed aan een nieuw voetbalseizoen kunnen beginnen en deze jaargang achter ons laten als herinnering.

Met de Top 3 van deze quiz is inmiddels persoonlijk contact opgenomen om hen de verdiende prijs te kunnen overhandigen. Wij bedanken alle deelnemers voor hun deelname aan deze eerste en hopelijk enige #Blijfthuis #Vermijddrukte VV Beilen voetbalquiz. We hebben er als organisatie ook veel plezier aan beleefd en zijn onder de indruk geraakt van de (inter)nationale voetbalkennis en wat de volgers van onze club weten over de historie van VV Beilen.

Kom de zomer gezond door, dan zien we elkaar daarna weer op het voetbalveld.

De organisatoren,
Erik de Jong