Broodnodige zege van Beilen op Dalen

27 maart 2022 19:15

Beilen dat na de nederlaag tegen GAVC, van afgelopen donderdag, naar de laatste plek was gezakt heeft goede zaken gedaan in de stand en is middels een 3-1 overwinning gestegen naar de achtste plek. Dalen dat vooraf aan deze wedstrijd tweede stond bleek niet opgewassen tegen de inzet en werklust die Beilen ten toon stelde. Wat dat betreft was het een soort van kopie van de wedstrijd in Dalen die Beilen toentertijd ook in winst wist om te zetten (0-1). Nadat de beide pupillen van de week, Jordin de Boer en Thijs Mulder de een/twee combinaties over en weer speelden door de bal aangeboden door Schuurman Schoenen ( tel 0593-820437, E-mail : [email protected]) in het doel te schieten was het om beide ploegen om dit ook te laten zien.

De Combisport/Sport2000-mannen hadden de laatste weken toch wel een paar tikjes gekregen, en in strijd tegen degradatie is het dan eerst zorg om de nul te houden. Nou, dat lukte niet helemaal. Na 54 seconden kon Marijn Verdoold ongehinderd binnen koppen, gelukkig voor de Beilenaren kopte hij vrij ver naast. Amper twee minuten later kon Beilen echter wel in de achtervolging. Diezelfde Marijn Verdoold kon simpel binnen schieten en tekende dus voor de 0-1. Het zelfvertrouwen aan Beiler zijde was toch al niet zo best maar de mannen van trainer Erik de Jong voetbalden vandaag toch alleraardigst mee. Alwin Hendriks kreeg in een tijdbestek van een minuut twee grote kansen. Eerst kopte hij recht in de handen van keeper Kevin Borgman terwijl hij daarna rakelings over schoot. De kans werd hem geboden door Ronald Smit die uitstekend zijn lichaam gebruikte om Alwin de kans te bieden. Na krap 11 minuten werd een corner, genomen door Alwin Hendriks, met een knappe voetbeweging tot doelpunt gepromoveerd door Jesper Lier. Zelfs de verdediger op de doellijn kon hier niks meer aan doen. Na een stief kwartier kwam Beilen goed weg. Ruud Veenstra raakte het aluminium terwijl de rebound nog net voorkomen kon worden. Op wat speldenprikken over en weer na gebeurde er lange tijd niet zo veel. Vlak voor rust was Dalen wederom gevaarlijk, maar ook Marijn Verdoold raakte het aluminium, de lat voorkwam de 1-2. Ruststand derhalve 1-1.

Beilen sterk uit kleedkamer.

Was het in de eerste helft Dalen dat sterk uit de kleedkamer kwam, nu was het aan Beilen om na twee minuten al te scoren. Een diepe bal van Tim Beugels werd onvoldoende gepareerd door doelman Borgman van Dalen. Hierna was het een koud kunstje voor Alwin Hendriks om het ronde projectiel in het lege doel te plaatsen. Dalen kreeg hierna, vrij vlot de kans op 2-2. Marijn Verdoold kopte de bal op vier meter van het doel echter over. Lange tijd gebeurde er ook weinig meer. Beilen, in strijd tegen degradatie, liet zien dat er voor Dalen weinig te halen viel vandaag en liet de nummer twee niet aan voetballen toe komen. Wim Steege kreeg nog een mogelijkheid op de gelijkmaker. Zijn inzet die hij ineens op de pantoffel nam ging echter naast. Dat Beilen wel degelijk blijkt te kunnen voetballen bleek een minuut later wel. Een prima aanval van Beilen kant belandde voor de voeten van Alwin Hendriks die met een diagonaal schot Kevin Borgman kansloos liet. Met deze 3-1 waren de punten wel veiliggesteld. Carlos van de Werff had het nog mooier kunnen maken maar zijn inzet ging rakelings over. Al met al een goede overwinning al had Beilen over geluk ook niet te klagen. Met deze spelwijze hoeven de geel-zwarten ook niet te wanhopen en hoeft degradatie al helemaal niet aan de orde te zijn. Als de komende twee weken tegen Drachten (uit) en Zuidwolde (thuis) het zelfde niveau gehaald kan worden dan kan Beilen zo maar een stabiele middenmoter worden.