Beilen en Pesse schieten niet veel op met puntendeling

2 april 2023 21:15

Zowel Beilen als Pesse hadden vandaag goede zaken kunnen doen en kunnen stijgen naar een voorlopig veilige positie. Uiteindelijk was niet verliezen ook belangrijk en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze wedstrijd ook geen winnaar verdiende. In een zeker geen hoogstaande wedstrijd was de spanning echter om te snijden. Aan vechtlust was zeker geen gebrek en daar kun je ook resultaten mee halen.

Pesse voetbalde met de sterke Marco Hartman en Remmert Verbrugge wel iets beter en kreeg ook de beste kansen. Marco Hartman had eigenlijk 0-1 moeten maken. Na vier minuten miste hij een kans die normaal gesproken wel aan hem besteed is. Op vijf meter van het doel schoot hij echter over. Aaron Kiers speelde zich met een knappe individuele actie vrij, maar Pesse-doelman Ruben Waninge had de situatie prima onder controle. Naast een gevaarlijke kopbal van de bezoekers zag Nick Matthijssen een van richting veranderd schot nog bijna in het doel belanden. Een ongevaarlijke corner was uiteindelijk het resultaat. Op een half uur moest Remco Vos zijn kwaliteiten laten zien. Bij een inzet van Remmert Verbrugge kreeg hij nog net een hand achter de bal en kon die ternauwernood tot corner verwerken. Twee gevaarlijke corners werden eerst verwerkt door Dyam Blaauw die de bal over de eigen doellijn kon koppen en de tweede kon Remco Vos wegstompen. Op slag van rust kreeg Marco Hartman nog een hele grote kans. Uit vrije positie schoot hij naast.

In de tweede helft had Beilen verdedigend de zaken beter voor elkaar en werd amper meer wat weggegeven. Marco Hartman kreeg nog wel een goede kopkans, maar daar bleef het dan ook lange tijd bij. Halverwege de tweede helft kenden de Combisport/Sport2000-mannen hun beste fase. Te beginnen met een vrije trap op de rand van de “zestien”. Waar Owen van der Werff de bal eerder in het seizoen nog wel eens binnen schoot miste hij het doel nu volledig. Ronald Smit schoot recht op de keeper af, Owen van der Werff schoot over en Nick Matthijssen kopte in de handen van de keeper. Hierna was het weer aan Pesse om zich aan het front te laten zien. Marco Hartman testte de kwaliteiten van Remco Vos nogmaals, maar de winnaar in dergelijke situaties is vaak al bekend. Daarna een grote kans voor Pesse maar de bal werd hard voorlangs geschoten zonder dat iemand er bij kon. In de absolute slotfase hadden de mannen van trainer Robert Bos de zege nog kunnen stelen. Een inzet van Owen van der Werff werd geblokt en ging echt luttele millimeters naast. Een schot uit de tweede lijn van Bas Wijmenga ging voorlangs en dat was het dan wel. Met de brilstand schieten beide ploegen niet veel op, maar gezien het restprogramma is er ook nog geen man overboord en hebben beiden handhaving feitelijk nog in eigen hand. De stoelendans gaat derhalve gewoon door.

De concurrentie onderin verzuimde ook om te winnen waardoor de spanning te snijden is met nog vier wedstrijden te gaan. Beilen gaat 16 april op bezoek in Vollenhove bij wederom een concurrent tegen degradatie, dan is VENO de tegenstander. Pesse neemt het dan op tegen HODO.

Beilen za1 nam het zaterdag op tegen een GRC Groningen. Dit was wel een spektakelstuk van jewelste. Beilen kwam met 1-3 achter en dit werd dit uiteindelijk omgebogen naar een 5-4 overwinning. Ze spelen aanstaande zaterdag uit bij Blauw Geel’15 in de stad Groningen. Die ploeg staat vierde en Beilen zesde. Wil Beilen za1 de nacompetitie nog halen, dan is winst aldaar noodzakelijk want het verschil is momenteel zes punten in het voordeel van de stadjers.