Triomftocht Beilen Vrijdag 1 in zicht op Sportpark de Roskamp

4 november 2023 12:00

Het onoverwinnelijke Vrijdag 1, met de recent uit Vietnam teruggekeerde Patrick Doldersum - herkenbaar aan zijn ongewoon geblondeerde haar, dat leek op de rijstvelden in de zon - maakte opnieuw indruk op het veld. Dit keer was het Sportpark Noord-West dat getuige mocht zijn van het voetbalspektakel dat VV Beilens trots ten toon spreidde.

Met Mark Doorten aan de kant vanwege een blessure en in de rol als coach - met de speakers overstemd door muziek-, stond het team ijzersterk op het veld ondanks de coach. Gastspeler Sander ten Oever viel naadloos in en vormde samen met Martin Piek en Jacco Lamberts een ondoordringbare verdediging.

Het middenveld werd dit keer bemand door Erjen, Menno, de immer betrouwbare Mark ten Oever en een Vietnamese-gerechten-geïnspireerde Patrick Doldersum. Aanvallend waren Leon Doorten en Koen Hollemans de nachtmerrie van elke verdediging en henzelf.

De reeks wedstrijden was een waar doelpuntenfestijn. Witteveen werd met maar liefst 8-0 opzij gezet, terwijl WKE met 5-0 huiswaarts werd gestuurd. De enige voetbal-gerelateerde smet op de avond was het gelijkspel tegen Fit Boys, waarbij de 2-2 eindstand Remco Vos naar de laatste plaats verwees in de strijd om de 'Golden Gloves'. Dit leidde tot de beslissing om hem uit te lenen aan Zondag 1 voor wat extra wedstrijdritme. Dit werd met gejuich ontvangen.

Vrijdag 1 staat nu op de drempel van glorie. Met een beetje geluk en hetzelfde ongekende talent kunnen zij bij de volgende ontmoeting op Sportpark de Roskamp de kampioenstitel binnenhalen. De concurrentie kijkt met argusogen toe, terwijl de heren van Beilen hun zinnen zetten op de trofee.

Het is duidelijk: Vrijdag 1 is meer dan een team, het is een sensatie. Met de mogelijke kroon op hun werk in zicht kunnen de mannen van VV Beilen niet anders dan de ene na de andere overwinning aaneenrijgen. Kampioen worden op vreemde bodem? Voor Vrijdag 1 slechts een formaliteit.