Beilen maakt het zichzelf moeilijk tegen Dwingeloo

12 november 2023 19:30

Na een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan Bertus Boers kruisten de geelzwarten de degens met de roodwitten uit het nabijgelegen Dwingeloo.
De Hunebouw-heren wonnen zondagmiddag uiteindelijk met 2-0 van de bezoekers. Gezien de kansenverhouding hebben de mannen van trainer Robert Bos echter verzuimd om met ruimere cijfers te winnen, al kregen de bezoekers zeker ook enkele grote kansen.

Beilen was vanaf de eerste minuut bij de les en was in het eerste kwartier duidelijk de bovenliggende partij. Kleine kansen werden niet op de juiste manier afgewerkt of Remco Schipper had wel een antwoord. De 1-0 kon derhalve niet uitblijven. Dat bleek ook wel, want na een klein kwartier liet Blessing van der Veen keeper Remco Schipper kansloos. Beilen bleef wel de betere partij maar Dwingeloo kreeg middels Fabian Bosker toch twee serieuze kansen op de gelijkmaker. In eerste instantie redde Remco Vos en zijn tweede inzet vanaf 20 meter schoot hij naast. Hierna was de beurt weer aan Beilen. Stuitte Dyam Blaauw eerst nog op keeper Remco Schipper, de corner die volgde leverde Beilen legio mogelijkheden op de 2-0. Met kunst en vliegwerk wist Dwingeloo dit te voorkomen. Owen van der Werff stuitte vlak voor rust nogmaals op de prima doelman van Dwingeloo. Beilen was eigenlijk heer en meester en had het geluk aan zijn zijde dat Dwingeloo de kans op 1-1 verprutste. Ze konden met twee man op Remco Vos af. Maar de aanvallers waren te gretig en de afmaker stond voor de bal dus buitenspel. Stan van der Sluis schoot vlak voor de rust nog in het zijnet uit een schier onmogelijke hoek.

In de eerste minuut van de tweede helft trof Dwingeloo via Remco Vos en de lat nog een soort van losse flodder. Hierna was het vooral Beilen dat de klok sloeg. Blessing van der Veen, Lennard Tol en nogmaals Blessing van der Veen schoten naast of er was wel een verdediger die er op het laatste moment nog een corner van wist te maken. Dyam Blaauw kwam net een teenlengte tekort om de 2-0 te maken en een schot daarvoor belandde ver naast het doel. Halverwege de tweede helft moest zowaar Remco Vos nog even gestrekt naar de hoek om een venijnig schot van Dwingeloo onschadelijk te maken. Een kwartier voor tijd was er een slechte organisatie in de verdediging van Dwingeloo waar Nick Matthijssen gretig gebruik van maakte. Nu was de 2-0 dus wel een feit. Beilen dacht de overwinning binnen te hebben en was het laatste kwartier iets te lankmoedig. Menko Groen schoot nog naast, maar in blessuretijd kreeg Dwingeloo nog een penalty. Nemo de Vries werd onderuit gehaald. Maar zoals zo vaak is het geen zekerheid dat degene die de strafschop krijgt hem ook moet nemen. Remco Vos wist de strafschop van Nemo de Vries dan ook zijn doel te ranselen. Beilen haalde een meer dan verdiende overwinning op Dwingeloo en stijgt daardoor naar de derde plek op de ranglijst.

Volgende week mag Beilen op bezoek bij Wacker in de Wijk. Gezien het veldspel van de laatste twee wedstrijden dan ziet het er goed uit en lijkt Robert Bos de juiste formule gevonden te hebben.

De wedstrijd van Beilen zaterdag 1 uit bij Oosterparkers werd afgelast, dus daar valt niets over te vertellen.