Twee snelle goals helpen Beilen in het zadel

26 november 2023 17:45

De ene wedstrijd is de andere niet. Vorig week bij Wacker morste Beilen in de beginfase een aantal fraaie kansen op een doelpunt en kregen de Hunebouw-heren het deksel op de neus. Nu was het na 5 minuten al 2-0 voor Beilen en dat bleek twee uur later ook de eindstand.

Bij de allereerste aanval kopte de Ruinerwold verdediging bijna de bal in eigen doel. Nu werd het een corner die Lennard Tol hoog voor het doel plaatste. Nick Matthijssen kopte op de lat en in de rebound werkte hij de bal van dichtbij over de doellijn voor de snelle 1-0 voorsprong. Het tweede doelpunt van Beilen was een plaatje. Lennard Tol werd diep gestuurd over de linkerflank. Hij zag achter een paar verdedigers van Ruinerwold de vrijstaande Dyam Blaauw en lepelde de bal naar de Beiler spits. Blaauw nam de bal uit de lucht direct op zijn rechterbinnenkant en de tweede aanval van Beilen leidde tot de 2-0 voor de geelzwarten. Over efficiëntie gesproken.

Vlot daarna de volgende splijtende aanval van Beilen. Sven Klaassens werd vrijgespeeld. Hij schoot rakelings langs de verste paal. Deed Ruinerwold dan niets? Nou, in het eerste kwart van de wedstrijd eigenlijk niet. Hoge ballen naar voren waren een gemakkelijke prooi voor het centrale duo Ronald Smit en Milan Bos. Nadat Ronald Smit nog een goede kans had gemist op 3-0 werd Ruinerwold voor het eerst gevaarlijk. Remco Vos kon nog net een inzet van dichtbij over de lat tikken. Tot de rust was de thuisploeg plotseling veel dreigender en dat resulteerde ondermeer in een bal op de binnenkant van de paal.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd. Al kan van paal deze keer lat worden gemaakt. Daarna spatte een ziedende vrije trap uiteen op de vuisten van Remco Vos. Beilen kon in die fase de bal niet lang in bezit houden. Pas na een uur verscheen Beilen voor het eerst weer in het strafschopgebied van Ruinerwold. Nick Matthijssen stuitte op de doelman.

Het laatste halfuur kreeg de wedstrijd een open karakter. Ruinerwold joeg op de aansluitingstreffer, maar steeds zat er een Beiler been tussen. In de omschakeling lagen zeeën van ruimte voor de geelzwarten. Dat werd echter onvoldoende uitgebuit. Zo bleef het nog enigszins spannend. In de absolute slotfase had Beilen weer meer de controle en was het gevoel dat Ruinerwold nog zou scoren naar de achtergrond verdreven. Met deze zakelijke overwinning houdt Beilen aansluiting met de top. Volgende week komt virtuele koploper Raptim op bezoek in Beilen. Dat wordt een interessante krachtmeting. Dus eerst even Feyenoord-PSV kijken om kwart over twaalf en dan naar Noord-West, al zal in de kantine ESPN ook wel ingeschakeld zijn. Dat is dan meteen een mooie combinatie van voetbal kijken in Beilen.