Voorbeschouwing Beilen - Raptim

30 november 2023 12:00

Beilen treedt zondag aan tegen de ploeg die als enige nog ongeslagen is in de derde klasse C. Het Coevorder Raptim komt op bezoek. Raptim is virtueel koploper, maar staat nu tweede op de ranglijst. Raptim heeft na zeven wedstrijden vijf gewonnen en twee gelijkgespeeld. De stand is sowieso wat vertekend, want er is een oneven aantal ploegen ingedeeld en de eerste afgelastingen waren ook al weer een feit. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind en kunnen alle wedstrijden komend weekend doorgang vinden, al is dat natuurlijk maar zeer de vraag.

Raptim is dus zeven wedstrijden ongeslagen, maar de vijf overwinningen zijn allemaal op Sportpark Klinkenvlier behaald. Zodra Raptim buiten Coevorden kwam werden de punten gedeeld met de tegenstander. Tegen VV Sweel en Ruinen werd met 1-1 gelijkgespeeld. Neemt niet weg dat de blauwwitten natuurlijk een prima start van de competitie kennen. Zeker gezien het feit dat Raptim vorig seizoen over het gehele seizoen maar zeven overwinningen heeft behaald. De laatste twee duels tegen Dwingeloo en Oranje Zwart werden met 1-0 gewonnen, maar dat levert ook gewoon drie punten op.

De Hunebouw-heren wonnen tot nu toe ook vijf keer, maar stelden daar drie nederlagen tegenover en wisselen goede met minder goede wedstijden af. Een goede wedstrijd is echter geboden tegen de tegenstander van zondag om de ploeg uit Coevorden niet te ver uit te laten lopen. Mede doordat het aantal verliespunten ten opzichte van Raptim nu al vijf is. En het is een wereld van verschil of dit er acht worden, vijf blijven of dat het wordt teruggebracht naar twee. Als Beilen hetzelfde niveau kan bewerkstelligen als in de openingsfase tegen Ruinerwold afgelopen zondag, dan is er geen man overboord. De 0-2 overwinning stond al na vijf minuten op het scorebord en werd zonder al te grote problemen over de streep getrokken.

Raptim promoveerde sporadisch naar de tweede klasse (voor het laatst in het seizoen 2017/2018), maar hield het nooit langer vol dan drie seizoenen achtereen. De ploeg ziet dit seizoen natuurlijk kansen, mede omdat de uitslagen nooit te voorspellen zijn en je de vreemdste scores ziet voorbijkomen. Raptim zal met tevredenheid de uitslagen op de andere velden volgen zodra die rond de klok van vieren binnenstromen. Beilen staat er natuurlijk ook nog prima voor en heeft ook volledige aansluiting met de top van de ranglijst.

Uit de historie blijkt overigens dat Raptim graag naar Beilen afreist. Zondag zal de 17e ontmoeting plaatsvinden tussen beide ploegen. Raptim wist maar liefst tien keer de punten mee te nemen. Zes keer wist Beilen te winnen. Voor de Toto zou ik geen drietje invullen want de ploegen hebben in Beilen nog nooit gelijkgespeeld. De doelcijfers zijn ook in het voordeel van de bezoekers, al is dat met 27-29 nog te overzien.

Pupil van de week Luka Comello zal de door Jumbo Mulder Beilen aangeboden wedstrijdbal in gang schieten. Hierna is het de beurt aan de mannen van trainer Robert Bos en Bert Doldersum om er een mooie pot voetbal van te maken. Hoe het allemaal gegaan is leest u zondagavond weer via de vertrouwde sites.

Zaterdagmiddag speelt Beilen Zaterdag 1 een thuiswedstrijd tegen GEO uit Garmerwolde. Nadat ze vorige week zaterdag het zoet der eerste overwinning mochten proeven, smaakt dit uiteraard naar meer. In Groningen tegen GRC werd met 4-2 gewonnen door doelpunten van George Sanharib Yohanna, David Fokkema (2x) en Lennart Hendriks. Laten we hopen dat de weg naar boven is ingeslagen