Beilen Vrijdag 18+ maakt het ijskoud af

2 december 2023 12:00

Op het bevroren, maar heroïsch gekozen grasveldje van Sportpark Noord-West, waar het kunstgras de keuring niet doorstond, schreef VV Beilen Vrijdag 1 geschiedenis. Zonder Twan, die kennelijk het carnaval van Rio de Janeiro boven een kampioensfeest in Drenthe verkoos, en Koen, die de verantwoordelijkheden van de Goedheiligman op zich nam, en Thom die bezweken was onder de kampioenskoorts en een blessure veinsde, stond er een team dat klaar was voor de strijd.

De eerste tegenstander was Witteveen 1 en die werd met een klinkende 5-1 verslagen. Fit Boys kon niet op tegen de kracht van Vrijdag 1 en ging met 2-0 ten onder. Maar de echte showstopper was Mark Doorten. Hij kreeg van Wilmer een panna die zo sierlijk was dat het even leek alsof Mark dacht dat hij op de ijsbaan stond in plaats van het voetbalveld. Deze 'ijskoude' vernedering liet duidelijk zien dat zijn training volgend seizoen extra intensief moet zijn.

De derde wedstrijd was een onderonsje tegen Beilen 2 en dit werd wederom een 5-1 overwinning voor Vrijdag 1. Helaas voor Remco Vos betekende dit dat zijn droom om de 'Golden Glove' te winnen smolt als sneeuw voor de zon. Als straf mag hij nu zijn keeperskunsten vertonen bij Zo1.

Een bijzonder moment was er voor Martin, die met 'oogkleppen' op zijn ex-teamgenoot Plank vloerde. Deze actie was zo spectaculair dat zelfs de VAR in de Eredivisie er nog een puntje aan kon zuigen, ware het niet dat het stuitje van Plank daar anders over dacht.

Patrick Doldersum bleek ondanks zijn recente culinaire avonturen in Vietnam nog steeds een neusje voor doelpunten te hebben en scoorde er lustig op los. Leon Doorten daarentegen leek meer op Bambi op het ijs dan op zijn gebruikelijke zelf.

En dan terug naar de panna van Mark Doorten: dit moment zal waarschijnlijk vereeuwigd worden in de kantine van VV Beilen met een ingelijste foto waarop te zien is hoe Mark's voetbalziel door zijn benen glipt.

De avond werd afgesloten met een feest in de kantine, compleet met artiest en verloting.

Met deze overwinningen is Vrijdag 1 van VV Beilen nu officieel kampioen. Een team dat niet alleen bekend staat om zijn ongeëvenaarde voetbalkunsten, maar ook om zijn onmiskenbare humor en kameraadschap. Het is duidelijk: in Beilen worden niet alleen wedstrijden gewonnen, maar ook harten veroverd. En Mark? Die is waarschijnlijk nog steeds op zoek naar zijn enkels.