Nasleep van de winter op Noord-West

23 januari 2024 10:45

Terwijl we nu al weer in de dubbele (positieve) cijfers zitten wat betreft het aantal graden Celsius, was het afgelopen weekend afzien voor de bezoekers van Noord-West. Eerst hebben zaterdagochtend Marco Reitsma, Henk Scholten (en zijn zoon Bryan), René Harms, Mark Wanders en David Peeters met ondersteuning van Berjon Groenink het kunstgrasveld sneeuwvrij gemaakt.

Zodoende kon de competitiewedstrijd Beilen Za1 - BSVV 1 doorgang vinden. Het veegwerk loonde, want de mannen van coach Reitsma versloegen de koploper met 1-0 door een doelpunt van Lennart Hendriks. Een dag later was het wederom mutsen- en handschoenenweer, maar er was geen sneeuw meer gevallen. De oefenwedstrijd Beilen Zo1 - Oldeholtpade 1 kon dus ook op het schone kunstgras worden gespeeld. De bezoekers wonnen met 2-1. Het doelpunt van Beilen werd gemaakt door Nick Matthijssen.

De terugtrekkende vorstgrens heeft nog wel consequenties voor de velden van ons sportpark. De bovenlaag is nu zacht en daaronder is het hard. Dat betekent dat zeker t/m dinsdag alleen het kunstgras mag worden gebruikt.

Als alternatief speelt Beilen Zo1 dinsdag (vandaag) een oefenwedstrijd uit tegen Achilles 1894. Deze begint om 20.15 uur. Fit Boys 1 en Beilen Za1 oefenen woensdag tegen elkaar op Noord-West, aanvang 20.00 uur.

Winter is gone! ...Zal toch wel?