Beilen vecht zich naar overwinning op Ruinen.

11 februari 2024 22:15

De Hunebouw-heren boekten zondagmiddag een 3-1 overwinning op Ruinen, maar gezien het spelbeeld is dit wel eentje die uit de tenen kwam. Ruinen creëerde meer mogelijkheden c.q. kansen dan de mannen van Robert Bos, maar geen Beilenaar die daar na de wedstrijd mee zat. Beilen vocht wat het waard was en boekte meteen de derde overwinning op rij na de winterstop.

Ruinen en Beilen maakten er in Ruinen al een heerlijke pot van en dat was in Beilen niet anders. Was de eerste mogelijkheid nog voor Beilen waarbij Nick Matthijssen over schoot, daarna was het toch veelal Ruinen dat op de deur van Remco Vos klopte. Anthal Horlings’ kans werd vakkundig door Remco Vos uit de verre hoek gestompt. Elmar van Belkum had vrije doortocht maar een goede ingreep voorkwam verdere onheil. Na 20 minuten was het Jurgen Hoorn die op keeper Remco Vos stuitte. De rebound die hij moest toestaan aan Sander ter Meer werd ternauwernood gered. Niet veel later wederom Ruinen waarbij een scrimmage ontstond in het strafschopgebied. De bal viel niet ongunstig voor Beilen, maar het bleef continu alle hens aan dek. In de 26e minuut kwam Beilen onverwachts op een 1-0 voorsprong. Een op het oog ongevaarlijk schot van Owen van der Werff werd zodanig aangeraakt door een verdediger dat keeper Jarno van Belkum in de korte hoek kansloos was. Behoudens een verraderlijk schot van afstand van Elmar van Belkum waar Remco Vos geen problemen mee had en een heerlijke halve omhaal van Sander ter Meer  die op de rug van een Beiler verdediger belandde wist Ruinen voor de rust niet veel meer te creëren ondanks het vele balbezit.

In de tweede helft kreeg Ruinen al een grote mogelijkheid op de gelijkmaker. Een vrije trap op de rand van de “zestien”. Deze werd prima gepareerd door Remco Vos, maar de rebound van dichtbij door Jasper van Laar werd zo mogelijk nog beter door Remco Vos gepakt. Milan Bos kopte namens Beilen nog in het zijnet nadat Ronald Smit een prima voorzet afleverde. Waar Ruinen de aanval bleef zoeken loerde Beilen op foutjes achterin bij de blauw-witten. De kwamen er zowaar ook. Een slippertje achterin gaf Nick Matthijssen de kans op 2-0. Nou, nu weet Nick wel raad met dergelijke kansen en de 2-0 was dan ook een feit. Behoudens een kopkans voor Ruinen en een schot voorlangs van Blessing van der Veen was het toch steeds Ruinen dat de overhand bleef houden. Jurgen Hoorn schoot in kansrijke positie naast en Elmar van Belkum, ook in vrije positie, kopte over. Waar iedereen dacht dat de aansluitingstreffer niet op zich kon blijven wachten, was dit even later ook een feit. Elmar van Belkum liet met zijn schot in de verre hoek zelfs de uitmuntende Remco Vos kansloos. Daarna wederom een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied voor Ruinen. Deze vrije trap werd via de muur tot corner verwerkt. Hierna kreeg Ruinen misschien wel de grootste kans van de wedstrijd. Remco Vos was in de korte hoek wederom de baas over de situatie. In een fase waarin Ruinen alles of niet speelde werd het uiteindelijk niets. Eerst stuitte Nick Matthijssen nog op de keeper en in de allerlaatste seconde wist Dyam Blaauw wel raad met de ruimte die hij kreeg. Hij omspeelde de keeper vakkundig en een leeg doel was een gemakkelijke prooi voor hem 3-1. De uitslag doet mogelijk wel iets afbreuk aan het spelbeeld. Maar de uitslag gaat de boeken in en de rest wordt op termijn weer vergeten. Voor Beilen 1 zondag wordt de competitie aanstaande donderdag al vervolgd met een uitwedstrijd tegen VV Sweel in Zweeloo. Een geduchte tegenstander die zondagmiddag Raptim in eigen huis met 1-2 wist te verslaan en zodoende de koploper op hun eerste nederlaag wist te trakteren.

Zaterdag 1 wist een puike prestatie neer te leggen bij Asser Boys. Waar thuis nog met 0-4 van werd verloren waren de rollen nu omgedraaid. Met het debuut van twee spelers uit de Jo-17 te weten Daan Meijering en Jesse Koetsier werd in Assen met 2-3 gewonnen. Rechtsback Mark Wanders was de man of de match met een (niet officiële) hattrick. Sinds de nederlaag op 18 november tegen Gruno zijn ze nu zeven wedstrijden op rij ongeslagen gebleven, zowaar een prestatie van formaat. Op 2 maart spelen ze pas hun volgende wedstrijd en dat is dan thuis tegen Glimmen.