Beilen geeft niet thuis tegen Ruinerwold

22 april 2024 11:45

In een wedstrijd met voor beide ploegen verschillende belangen bleken de bezoekers daar beter van bewust dan de Hunebouw-heren van trainer Robert Bos. Beilen strijdt voor een plek om promotie en Ruinerwold om deze loterij tegen degradatie te ontlopen, op voorhand zeker de moeite waard. Op het veld was dit echter niet terug te zien. Ruinerwold kon mogelijk niet beter, maar wat de Beilenaren daar zondagmiddag tegenover stelden was toch wel ondermaats. Ruinerwold won dan ook min of meer verdiend met 0-1.

Beilen had in het begin wel veel meer balbezit, maar deed daar bijzonder weinig mee. Ruinerwold bleek dit ook allemaal wel goed te vinden, want in de tegenstoot waren de rood-witten wel dreigend. Tot grote kansen leidde dat ook niet direct maar Marnix Brand, Bert de Boer en Stijn Smid kregen in de eerste 10 minuten wel mogelijkheden. Omdat de tweede bal op dat moment ook continu voor Ruinerwold was kon Beilen zich ook niet onder de druk uit voetballen. Na 12 minuten werd Remco Vos nog geholpen door een terecht vlagsignaal waardoor de 0-1 uitbleef. Maar na een kwartier was hij toch kansloos na een schot uit de draai van Marnix Brand. Geholpen door de 0-1 tussenstand en gezien het spel van Beilen vond Ruinerwold het ook wel best. Het spel ging ondertussen onder Siberische omstandigheden verder wat het spelbeeld ook geen goed deed. Maar halverwege de eerste helft stond Julian Jager oog in oog met keeper Jeffrey Krol van Ruinerwold. In plaats van de bal in het doel te rammen produceerde hij slechts een rollertje. Buiten een schot van Marnix Brand en Bert de Boer die het doel niet haalden stichtte Ruinerwold ook geen gevaar meer. Nick Matthijssen die een schot in de korte hoek, een poging net over en in kansrijke positie naast schoot waren de laatste speldenprikjes die de thuisploeg liet noteren.

Wie verwacht had dat er in de tweede helft een stormloop op keeper Jeffrey Knol zou plaats vinden kwam min of meer bedrogen uit. Beilen gaf daarnaast ook bijna niks meer weg maar creëerde zelf ook te weinig. Nick Matthijssen had net een fractie van een seconde te lang nodig om al vrij snel kansrijk te zijn. Dyam Blaauw stuurde zijn kopbal wel richting de verre hoek maar ook naast terwijl hij daarna een vrije doortocht leek te hebben. Zijn inzet kon op het laatste moment geblokt worden tot corner. Namens Ruinerwold kreeg Brian Heins nog een kopkans welke in de handen van Remco Vos eindigde. 10 minuten voor tijd kwam Ruinerwold met de schrik vrij toen Dyam Blaauw op de deklat kopte. Blessing van der Veen schoot vanaf 14 meter wild over het doel waarna het geloof in een goed resultaat langzaamaan wegebde. Opportunistisch spel waar zelfs Remco Vos mee naar voren ging leverde ook geen kansen meer op. De 0-1 nederlaag is zuur maar niet eens onterecht.  Voor Beilen geldt dat er uit de laatste vier wedstrijden zeker drie maal gewonnen moet worden wil het seizoen niet als een nachtkaars uitgaan. Dat moet dan zondag tegen de kampioenskandidaat Raptim en daarna nog tegen drie mede subtoppers (HODO, Sleen en Sweel ) gebeuren. Maar als ze het dan redden zit je meteen in een goede flow wat ook weer positief uit kan werken.

Beilen zaterdag1 verloor na een matige eerste helft en een goede tweede helft met 0-1 van GRC Groningen. Voor de ploeg van Marco Reitsma betekend dit wel dat ze wel zo’n beetje klaar zijn en dat de laatste wedstrijden GEO, BlauwGeel’15, Tynaarlo en BSVV om de keizer zijn baard gaan.