Beilen prima in orde tegen aanstaande kampioen Raptim

28 april 2024 17:45

Beilen heeft deze zondag in Coevorden verzuimd om Raptim een nederlaag te bezorgen. De Hunebouw-heren hebben de aanstaande kampioen 90 minuten op de rug gelegd, maar de ippon wilde niet vallen. Zo kon de thuisploeg het meest tevreden zijn met de 0-0 eindstand.

Man van de wedstrijd was doelman Kay de Groot van Raptim die tenminste drie bijna zekere doelpunten van Beilen wist te voorkomen. De vierde keer werd De Groot geholpen door scheidsrechter Reints die iets zag wat verder niemand op sportpark Klinkenvlier had gezien. We kunnen niet uitsluiten dat de in oranje gestoken arbiter rechtstreeks van een Koningsfestival kwam, want hij zag het deze middag allemaal niet zo scherp. Reints meende in de struikelpartij van een Raptim verdediger een overtreding te herkennen, waardoor de 0-1 van Nick Matthijssen werd geannuleerd.

Voor het overige was het aan de aanvallers van Beilen te wijten én uiteraard het uitstekende keeperswerk van Kay de Groot dat Beilen zonder drie punten terugging naar Midden-Drenthe.

Al na zes minuten had Beilen op voorsprong moeten komen. Nick Matthijssen passeert gemakkelijk en gleed ook dit keer soepel langs zijn tegenstander. Hij stuitte eerst op De Groot en de rebound werd van de lijn gehaald. In de negende minuut zelfde ritueel, maar weer geen doelpunt. Dyam Blaauw mocht daarna aanleggen voor een schot van 10 meter afstand. Zijn poging werd geblokt.

Het bleef maar kansen regenen voor Beilen. Bas Wijmenga zette met een uitstekende actie Owen van der Werff vrij voor de keeper. Het wordt ééntonig…. weer doelman De Groot als winnaar uit de strijd.

Het werd trainer Bert Doldersum van Raptim te gortig. Hij wisselde al vlot zijn teamsamenstelling. Aanvaller en verdediger werden omgeruild. Het zei alles over de krachtsverhoudingen in het veld.

Owen van der Werff werd nog een keer op net wel of niet over het randje buitenspel afgevlagd op zijn solotocht naar het doel van de thuisploeg en Nick Matthijssen leek te gaan scoren, maar de Coevorder sluitpost kreeg een hand half achter de bal waardoor deze net niet de doellijn passeerde.

Na 38 minuten het eerste wapenfeit van Raptim. Op een vrije trap van 35 meter moest Remco Vos voor het eerst met zijn handen aan het werk. Hij kon de bal eenvoudig opvangen.

De tweede helft was de kansenvloed van Beilen een stuk kleiner. Beilen liet zich terugzakken tot de middenlijn waardoor de Raptimverdediging wel erg ruim de tijd kon nemen om hun opbouw op te zetten. Daar namen de gastheren gretig gebruik van. Tegen het eind van de wedstrijd deed Raptim nog enkele pogingen om bij het doel van Remco Vos te komen, maar echt gevaarlijk werd het niet. Beilen heeft nagenoeg de hele partij gecontroleerd tegen de koploper, maar het zat gewoon niet mee deze middag.

Volgende week zondag mag iedereen in oranje ‘Bevrijdingsfestivallen’. Benieuwd of we nog bekenden tegenkomen. De week erop ontvangt Beilen op sportpark Noord-West HODO. Hopelijk wordt dan de doelpuntendroogte van de laatste weken opgeheven.